Pentueskari

16.8.2023

Perustaitoja arkeen ja harrastuksiin
Kurssi on tarkoitettu 4-12kk ikäisille koirille ja niiden ihmisille. Kurssilla opetellaan taitoja, joista on hyötyä koiralle ja ohjaajalle niin arjessa kuin harrastamisessakin. Viiden kerran kurssilla käydään läpi perusasioita koiran käyttäytymisestä ja oppimisesta, toivotun käytöksen vahvistamisesta, motivaatiosta ja palkkauksesta. Samalla opetellaan perustaitoja kuten luopumista, kontaktia, luoksetuloa, paikallaoloa, häiriönsietoa ja rauhoittumista.

Kurssille tullessa ei tarvitse osata valmiiksi mitään, ja kurssin ohjaaja räätälöi parhaansa mukaan opetussisältöjä niin, että kurssin sisällöstä on iloa ja hyötyä eritasoisille osallistujille. Jokaisella kerralla on omat teemansa, jonka puitteissa tehdään harjoituksia yksilöohjauksessa, sekä tehtävänurkka, jossa yksilöopetuksessa läpi käytyjä asioita voi vielä kerrata.

Kurssikertoja on viisi (tiistaisin 29.8.–26.9. klo 18–19.30). Kurssi maksaa 35 e/koirakko ja mukaan mahtuu 5 koirakkoa. Kurssin pitää kolmen koiran kanssa asuva ja eri lajeja harrastava Kirsi Pitkänen. Ilmoittaudu 20.8. mennessä osoitteeseen kirsipit@gmail.com. ja kerro ilmoittautumisen yhteydessä koirastasi (ikä, rotu, mitä olette jo ehtineet tehdä) ja omasta harrastustautastasi. Saat maksuohjeet, kun paikkasi kurssilla on varmistunut.
Kurssi on tarkoitettu ensisijaisesti Rovaniemen palveluskoirakerhon jäsenille. Jos et ole vielä jäsen, tulee sinun tehdä jäsenhakemus ja maksaa jäsenmaksu kurssi-ilmoittautumisen ja -maksun lisäksi.