Tapahtumakalenteri

Kun kalenterissa ei ole merkittyä varausta, voivat kaikki jäsenet mennä kentälle vapaasti treenaamaan. Porttikoodi lähetetään kaikille jäsenmaksun maksaneille.

Huomioi että tämä kalenteri ei ole talvikauden hallikalenteri. Lue lisää kentän käytöstä täältä.

Avoimet vuorot kentällä:

-        Avoimet vuorot ovat maksuttomia, jäsenmaksu tulee olla maksettuna

-       Avoimilla vuoroilla ei ole ohjausta vaan treenaaminen tapahtuu omatoimisesti. Treenikavereilta voi pyytää neuvoja ja vertaistukea.

-        Aluksi ohjaajien on hyvä käydä läpi yhdessä, millaista treeniä kukin toivoo ja minkä verran häiriötä kunkin koira sietää. Tämän perusteella voidaan päättää, treenaavatko kaikki yhtä aikaa kentällä omaan tahtiin vai jaetaanko porukka esimerkiksi tottispareihin.

-        Mitään tasovaatimuksia ei ole, treeneihin ovat tervetulleita kaikki jäsenet

-        Jokainen vastaa siitä, että oma koira ei pääse häiritsemään muita kentällä. Tarvittaessa pidä koirasi kytkettynä.

-        Vain terveet, rokotetut koirat voivat treenata kentällä. Mikäli narttukoiralla on juoksuaika, olisi suotavaa harjoitella sen kanssa kimppatreeneissä vasta viimeisenä ja ilmoittaa juoksuajasta treenikavereille.

Arkitottis:

-        Sopii kaikenlaiseen häiriöharjoitteluun, matalan kynnyksen treenit kaikille häiriötä treeneihinsä kaipaaville. Jokaisen koiran tulee olla treenin ajan kytkettynä.

BH:

-        Yhteistreenit erityisesti BH-koetta kohti treenaaville

-        BH vuorolla ei koskaan ammuta

Tottis:

-        Vuoron alussa sovitaan tottisparit tai treenataan kentällä yksin tai yhdessä, kunkin koirakon toiveiden mukaisesti. Tottisvuorolla voidaan ampua, mikäli näin sovitaan. Esteet ja kapulat löytyvät harmaasta vajasta.

Toko:

-        Tokoliikkeiden harjoitteluun, yhteispaikkiksiin jne. Kysy tarvittaessa liikkurointiapua treenikavereilta. Treenitarvikkeita löytyy harmaasta vajasta.

Rally-toko:

-        Rally-tokokyltit ja telineet löytyvät kerhotalosta sisältä. Rata rakennetaan yhdessä ja valmiita ratapohjia löytyy esimerkiksi rally-tokoyhdistyksen sivuilta.

Haun ilmaisutreenit:

-        Kaikentasoisille hakutreenaajille, jotka kaipaavat apua ilmaisun treenaamiseen. Treenit sopivat myös pennuille ja aloittelijoille, sekä PK- että PEKO-kokeisiin tähtääville. Kentällä treenaa vain yksi koira kerrallaan. Ennen harjoitusta ohjaajien olisi hyvä käydä läpi mahdollisimman tarkasti kyseisen koiran treeni ja palkkaustapa.

-        Sopii myös kaikille niille, jotka etsivät itselleen sopivaa hakuporukkaa, hyvä tilaisuus tutustua muihin lajin harrastajiin.