Rovaniemen Palveluskoirakerhoon mahtuu laaja rotukirjo. Kuva: Laura Hanni

Tervetuloa tutustumaan Rovaniemen Palveluskoirakerhon toimintaan!
Toimintamme on aktiivisinta keväästä syksyyn, jolloin tarjontaa on satunnaisten kimppatreenien, viikoittaisten avoimien treenivuorojen, sekä myös kurssien muodossa.

Tassuvaaran kenttä on tarkoitettu vain jäsenten käyttöön. Kenttä on käytössä vuosittain yleensä maaliskuusta marraskuuhun / joulukuuhun, hieman lumitilanteesta riippuen. Keväisin kenttä aurataan ja pimeänä aikana sovitaan erikseen iltojen valovuoroista kentällä.

Portin koodi vaihtuu aina keväällä (yleensä toukokuussa) ja uusi koodi lähetetään sähköpostilla siihen oikeutetuille jäsenille. Viimeisenä kentältä lähtevä lukitsee Tassuvaaran portin.

Facebookin ryhmissä jäsenet sopivat tottelevaisuusharjoituksista, tokon, rally-tokon kenttätreeneistä, PK- ja pelastuslajien maastoharjoituksista, sekä valjakkohiihtoharjoituksista. Näihin voi rohkeasti lähteä heti mukaan myös uutena jäsenenä.

Harjoitukset pyörivät suurimman osan vuodesta aktiivisesti uusien ja vanhojen jäsenten toimesta painottuen kuitenkin sulan maan aikaan. Kesäisin pyörii usein myös viikottaisia avoimia lajitreeniryhmiä, joiden kautta pääsee hyvin mukaan esimerkiksi tokon tai rally-tokon harrastamiseen. Kokeneemmilta harrastajilta voi aina kysyä apua ja vinkkejä. Kentällä olevat ryhmät ja lajien avoimet vuorot näet kalenterista.

Erillisistä kursseista ilmoitetaan myös nettisivujen etusivulla ja tapahtumakalenterissa. Mikäli olet kiinnostunut jostakin lajista ja haluat päästä harrastukseen mukaan, niin ota rohkeasti yhteyttä suoraan lajin yhteyshenkilöön. Toimintaan ovat tervetulleita kaiken rotuiset ja -kokoiset koirat, sekä myös monirotuiset harrastuskoirat.

Huomaathan että kerhon toiminta pyörii vapaaehtoisten harrastajien ja hyvän yhteistyön voimin. Kurssitarjonnan määrä riippuu siis vapaaehtoisten kouluttajien määrästä kunakin vuonna, ja otammekin aina mielellämme uusia kouluttajia kursseille, kysy lisää johtokunnalta.

Kaikkien RPKK:n jäsenten edellytetään sitoutuvan vastuulliseen koiranpitoon. Koirien koulutuksen tulee olla eettistä ja perustua yhteistyöhön ohjaajan kanssa. Epäkohtia havaittaessa johtokunta tulee puuttumaan asiaan.

Olethan tietoinen, että yhteisiin koulutuksiin tulevalla koiralla on oltava ROKOTUKSET ajan tasalla. Sairasta koiraa ei pidä tuoda yhteisiin tapahtumiin tai harjoituksiin (esim. kennelyskä, vatsataudit ja nenäpunkkitartunnat).  Tulethan harjoituksiin myös itse täysin terveenä.

Valikosta voit tutustua tarkemmin eri lajeihin.

Lajien yhteyshenkilöt löydät "yhteystiedot" -sivulta.

Facebook-ryhmät on tarkoitettu RPKK:n jäsenille. Liittyessäsi ryhmään / ryhmiin jäsenyys tarkistetaan. Voit liittyä ensin RPKK ry:n ryhmään alla olevan painikkeen kautta, ja kysyä sitten tarkemmin lajikohtaisia ryhmiä kiinnostuksesi mukaan. Mikäli et vielä ole jäsen, voit seurata julkista FB-sivua joka on avoin kaikille.

Kuva: Laura Hanni