Rovaniemen Palveluskoirakerhoon mahtuu laaja rotukirjo. Kuva: Laura Hanni

Olethan tietoinen, että yhteisiin koulutuksiin tulevalla koiralla on oltava ROKOTUKSET ajan tasalla. Sairasta koiraa ei pidä tuoda yhteisiin tapahtumiin tai harjoituksiin (esim. kennelyskä, vatsataudit ja nenäpunkkitartunnat)

Tassuvaaran kenttä on tarkoitettu vain jäsenten käyttöön. Kenttä on käytössä vuosittain yleensä maaliskuusta marraskuuhun / joulukuuhun, hieman lumitilanteesta riippuen. Keväisin kenttä aurataan ja pimeänä aikana sovitaan erikseen iltojen valovuoroista kentällä.

Portin koodi vaihtuu aina keväällä ja uusi koodi lähetetään sähköpostilla siihen oikeutetuille jäsenille. Viimeisenä kentältä lähtevä lukitsee Tassuvaaran portin.

Facebookin ryhmissä jäsenet sopivat tottelevaisuusharjoituksista, tokon, rally-tokon kenttätreeneistä, PK- ja pelastuslajien maastoharjoituksista, sekä valjakkohiihtoharjoituksista. Harjoitukset pyörivät suurimman osan vuodesta aktiivisesti uusien ja vanhojen jäsenten toimesta painottuen kuitenkin sulan maan aikaan.

Erillisistä kursseista ilmoitetaan myös nettisivujen etusivulla ja tapahtumakalenterissa. Mikäli olet kiinnostunut jostakin lajista ja haluat päästä harrastukseen mukaan, niin ota rohkeasti yhteyttä lajin yhteyshenkilöön. Toimintaan ovat tervetulleita kaiken rotuiset ja -kokoiset koirat, sekä myös monirotuiset harrastuskoirat.

Vasemmalla olevasta valikosta voit tutustua tarkemmin eri lajeihin.

Lajien yhteyshenkilöt löydät "yhteystiedot" -sivulta.

Facebook-ryhmät on tarkoitettu RPKK:n jäsenille. Liittyessäsi ryhmään / ryhmiin jäsenyys tarkistetaan. Voit liittyä ensin RPKK ry:n ryhmään alla olevan painikkeen kautta, ja kysyä sitten tarkemmin lajikohtaisia ryhmiä kiinnostuksesi mukaan.

Kuva: Laura Hanni

Ohjeita koulutuksiin tuleville ja itsenäisesti kentällä harjoitteleville:

- Älä ruoki koiraasi juuri ennen koulutuksiin tuloa.
Ota mukaan tavallinen talutin (ei flexiä), kaulain (esim. palveluskoirien ketjukaulain tai nahkakaulain) sekä leluja tai makupaloja. Muistathan ottaa koiralle myös vettä, sillä Tassuvaaran kentällä ei ole vesipistettä.

- Saavuttuasi koulutusalueelle, käytä koira tarpeillaan kauempana metsässä. Koirien ei saa antaa tehdä tarpeitaan koulutuskentälle. Tarvittaessa korjaa jätökset.

- Pidä koira autossa siihen asti kunnes oma vuorosi alkaa tai päätät itsenäisesti mennä harjoittelemaan. Jos sinulla ei ole autoa, niin etsi koiralle jokin rauhallinen paikka kytkettäväksi ja ota mukaan vaikka jokin koiralle tuttu alusta.

- Älä anna koiran seurustella muiden koirien kanssa ennen koulutusta, koulutuksen aikana tai koulutuksen jälkeen samalla kentällä. Pääasia on, että koiralla on hauskaa vain ja ainoastaan sinun kanssasi. Tassuvaaran koulutusalueen tien toisella puolella on soramonttu, jonne voi mennä leikittämään koiria koulutusten jälkeen.

- Kun olet koirasi kanssa kentällä, keskity vain ja ainoastaan omaan koiraasi. Pidä huoli ettei koirasi juokse muiden harjoittelevien koirien luokse, ja pidä koira tarvittaessa kytkettynä harjoituksen ajan.

- Harjoituksen päätteeksi kerää kaikki käyttämäsi tavarat. Älä myöskään jätä kentälle esimerkiksi makupaloja maahan toisten koirien löydettäväksi.

- Mikäli koiralla on jokin tarttuva tauti, älä tuo sitä laisinkaan kentälle.
Mikäli narttukoiralla on juoksuaika, olisi suotavaa harjoitella sen kanssa vasta viimeisenä ja ilmoittaa juoksuajasta treenikavereille.

- Mikäli käyt omana aikana harjoittelemassa Tassuvaarassa, muista lukita portti poistuttuasi kentältä.