Tassuvaarassa treenaaminen

Rovaniemen palveluskoirakerhon jäsenet voivat esim. treenata tokoa, tottista ja rally-tokoa Tassuvaaran nurmikentällä.

Ohjeita koulutuksiin tuleville ja itsenäisesti kentällä harjoitteleville:

- Kysy rohkeasti treeniseuraa Facebookin jäsenten ryhmissä mikäli et halua mennä yksin harjoittelemaan, eikä avoimia yhteisvuoroja pyöri sinulle sopivaan aikaan.

- Seuraa kerhon  tapahtumakalenteria, ja mikäli kenttä on varattu, annathan varanneille treenirauhan nurmikentällä.

- Älä ruoki koiraasi juuri ennen koulutuksiin tuloa. Ota mukaan tavallinen talutin (ei flexiä), kaulain (esim. palveluskoirien ketjukaulain tai turvallinen nahkakaulain) sekä leluja tai makupaloja. Muistathan ottaa koiralle myös vettä, sillä Tassuvaaran kentällä ei ole vesipistettä.

- Auton voit treeneissä ajaa alas kentälle hiekkaparkkikselle. Kentälle on portti / puomi, jossa on numerolukko. Katso tarkkaan miten lukko ja puomi on kiinni, ja laita lähtiessäsi puomi samalla tavoin lukkoon kuin se olikin. Puomi ei saa roikkua lukon varassa! Ämpäri suojaa lukkoa vesisateelta.

- Portin koodi lähetetään aina uusille jäsenille, ainaisjäsenille, sekä heille, jotka ovat viime vuonna talkoilleet vähintään yhden (1) talkoopisteen verran. Luonnollisesti myös jäsenmaksu tulee olla hoidettuna. Porttikoodia ei saa luovuttaa eteenpäin.

- Saavuttuasi koulutusalueelle, käytä koira tarpeillaan kauempana metsässä. Koirien ei saa antaa tehdä tarpeitaan koulutuskentälle eikä kaivella kentällä. Tarvittaessa korjaa vahingot ja jätökset. Mökin terassilla on pikkuroskis koirankakkapusseille. Huomaathan että iso vihreä "roskis" ei ole roskia varten, älä siis laita sinne mitään.

- Pidä koira autossa siihen asti kunnes oma vuorosi alkaa tai päätät itsenäisesti mennä harjoittelemaan. Jos sinulla ei ole autoa, niin etsi koiralle jokin rauhallinen paikka kytkettäväksi ja ota mukaan vaikka jokin koiralle tuttu alusta.

- Jos tarvitset treenivälineitä etkä tiedä miten niitä saa käyttää / saa otettua käyttöön, kysy ohjeita johtokunnalta tai lajivastaavilta. Yhteystiedot löytyvät "Yhteystiedot" -sivulta.

- Pidä huoli ettei koirasi mene muiden harjoittelevien koirien luokse, ja pidä koira tarvittaessa kytkettynä harjoituksen ajan, esim. pitkässä liinassa jos et ole varma pysyykö se luonasi. Aggressiivisesti käyttäytyvät koirat eivät voi osallistua yhteistreeneihin.

- Harjoituksen päätteeksi kerää kaikki käyttämäsi tavarat. Älä myöskään jätä kentälle esimerkiksi makupaloja maahan toisten koirien löydettäväksi. Katso että kenttä on siistissä kunnossa lähtiessäsi.

- Mikäli koiralla on jokin tarttuva tauti, älä tuo sitä laisinkaan kentälle.
Mikäli narttukoiralla on juoksuaika, olisi suotavaa harjoitella sen kanssa kimppatreeneissä vasta viimeisenä ja ilmoittaa juoksuajasta treenikavereille.

- Tassuvaarassa on ulkohuussi jäsenten käytössä.

- Keväisin ja syksyisin järjestetään iltaisin valaistuja treenivuoroja.

- Muista lukita portti poistuttuasi kentältä.

Kentän varaaminen 2021 kevät / kesä:

Kenttää on mahdollista varata pienten treeniryhmien (3–6 henkilöä) käyttöön:

- TO–PE klo 18.30–20.00
- LA–SU klo 10.00–11.30 ja 15.00–16.30.

Treeniporukat voivat siis varata yhden 1,5 h ajan kerrallaan, ja muina aikoina kenttä on vapaassa jäsenten käytössä.

Jos kukaan ei ole kenttää varannut varausaikoina, se on vapaa jäsenille omatoimitreenaamiseen myös ko "varausajankohtina", mutta jos kenttä on varattu, annetaan varauksen tehneille treenirauha.

Isolle kentälle mahtuu treenaamaan samaan aikaan useampi koirakko, ja sopimalla saadaan varmasti kaikille mukava treeni järjestymään. Mikäli kenttää haluaa kuitenkin käyttää yksin, ovat arkipäivän hiljaiset päiväajat varminta aikaa yksintreenille.

Samat säännöt koskevat kentän kuin hallivuoronkin varaamista. Kullakin treeniryhmällä voi olla 1 voimassa oleva varaus kerrallaan ja varaukset ja  perumiset tehdään viimeistään edellisenä päivänä.

Kentän käytöstä ei tarvitse maksaa kuten hallin käytöstä, mutta huomioithan että vanhoilla jäsenillä tulee olla 1 talkoopiste suoritettuna kentän käyttöön. Alle vuoden vanhat jäsenet voivat käyttää kenttää ilman talkoopisteitä. Puomi on lukossa, joten tarvitset siihen koodin.

Yhteistreenivälineet (esim. ruutunauhat, kapulat ja tötsät) eivät toistaiseksi ole käytössä. Porttia ja esteitä pyydetään käsittelemään hansikkain, esteitä säilytetään kerhorakennuksen terassilla ja ne tulee aina treenin jälkeen nostaa takaisin suojaan. Ohjeita päivitetään tarvittaessa, joten seuratkaa nettisivujen uutisia.

NÄIN TEET VARAUKSEN:
Ilmoita pienryhmäsi kenttävaraus Minnalle / Outille.
minnaman @ gmail.com (9.3.2021 saakka)
outikokkon @ gmail.com (9.3.2021 alkaen)

VARAUKSET NÄKYVÄT TÄÄLLÄ:

Tassuvaaran harjoituskentän sijainti:  Mäntyvaarantien varressa, kaupungista tultaessa tien vasemmalla puolella hieman ennen ravirataa. Autot voi ajaa harjoituspäivinä alas kentän hiekkaparkkipaikalle. Koe- ja kilpailupäivinä yleisöä pyydetään jättämään autot mahdollisuuksien mukaan ylös tienvarteen. Alla karttalinkki kentälle.